Wednesday 29 October 2014

tabah & kuat semangat

Assalamualaikum

tetiba hari nie macam rajin nak menulis.entry kali nie more serius & sedih sikit. ada hamba Allah nie yang sangat aku rapat. baru hari nie aku tau bertapa besar dugaan yang Allah nak duga dia.tapi dia mampu tersenyum dan berdiam diri sepanjang berapa bulan.dia langsung tak cakap apa masalah dia.dan hari nie dia bagi tau aku.aku sangat-sangat terkejut berita yang dia bagi tau aku tadi.dengan masalah ofis, keluarga.tapi dia sangat tabah.

hamba Allah nie dah aku anggap dia macam kak aku.aku dapat rasakan bertapa dia sedih dan remuk hati seorang isteri bila dapat tau suami tercinta ada fair dekat belakang.aku yang bertunang nie pun kadang2 banyak dugaan aku terima. cuma aku berdiam kan diri dulu wat masa nie la. dia baru lepas bersalin ada sorang baby girl yang sangat comel. little princess tue la yang buat dia kuat semangat sampai sekarang.

aku cuma mampu berdiam bila dia ceta tadi. sekurang-kurang nya dia ada member untuk luahkan perasaan dia. aku cuma mampu berdoa supaya suami dia sedar apa kesilapan dia dan panjangkan la jodoh mereka. wahai kaum adam tolong la jaga perasaan dan hargai isteri anda. dia banyak berkorban untuk anda dan bertarung nyawa untuk melahirkan seorang zuriat.

dalam masa yang sama, aku muhasabah diri dan aku berdoa supaya aku dan tunang aku dipanjangkan jodoh dan dijauhkan dengan segala dugaan syaitan sepanjang tempoh pertunangan dan hingga la perkahwinan kami. aku pun jadikan pengajaran untuk diri sendiri.

setiap dugaan mesti ada hikmah.insyaAllah..janji Allah tue pasti.ya Allah kau berikan lah kekuatan untuk dia untuk tempuh segala dugaan yang engkau berikan kepada dia. cekal kan hati dia.redha kan la hati dia untuk menerima dugaan nie. kuat kan la iman dia.

No comments:

Post a Comment