Thursday 9 July 2015

rezeki,dugaan & hikmah

Assalamualaikum

dah lama x update blog nie kan..bersawang, berhabuk bagai..Alhamdulillah kenduri semua dh settle

rezeki sebelum raya aku disah kan mengandung 5 minggu.time tue aku ngan MR.AZ syukur yang teramat dikurniakan rezeki awai.sepanjang mengandung memang tak berapa banyak alahan.cuma penat dan letih.sepanjang bulan posa memang kadang-kadang letih.kalu posa pun dah sampai petang ja lembik.dugaan betui sepanjang bulan posa nie

nak jadikan cerita, minggu lepas kami balik kampung nak berbuka posa kat kampung.time balik rumah mak mertua.memang ok ja.tapi time  nak balik umah mama tetiba bleeding.tp xbanyak.time brnt kat rnr gurun keluaq sikit g darah.time tue dah nerves.dah macam2 pk.terus g tau kat MR.AZ dia dh isau.tkt aku buat keja berat ke apa.kami sampai ja alor setaq terus cari klinik.tp xjumpa dan time tu decide p hospital terus.

lepas dh check up.doctor suruh refer ke pakar untuk check lagi detail.esok tue kami jumpa pakar.doctor pakar cakap janin ada tp xdak jantung and heart beat.time tue aku dah blur.MR.AZ pun cm dh blur n xpercaya.time tue aku mampu senyum n gelak2 lagi.tp bila masuk kereta air mata aku tak mampu nak tahan.depan suami aku nangis and pegang tangan dia kuat2.ptt nya malam tue aku kena admit wad.tp aku ngn MR.AZ buat keputusan check up ngn swasta plak.

esok check up ngan swasta pun keputusan yang sama.time tue aku redha.dan terus pi hospital bahiyah and time tue terus kena admit wad.malam tue tidoq wad la aku.aku ucap terima kasih banyak2 dekat suami aku n mama.setiap kali time waktu melawat dia mesti mai tengok keadaan aku.dia banyak bgi semangat.walaupun aku tau dia pun sedih sebenarnya.tapi dia kuat demi aku.

esok tue aku kena masuk ubat untuk buka jalan sebab nak cuci tengah hari tue.pas masuk ja ubat tue.baru rasa contraction dia.mula2 ok.lagi lama lagi sakit.ya Allah time tue sakit sangat.mesej kat kak ckp sakit sangat.msj MR.AZ cakap skt sgt.dia bg smgt..isteri abg kan kuat.sabaq k.sikit ja lagi.thank to bff yg byk bg semangat kat aku

masuk time melawat aku kena tolak masuk labour room.dah la time tue MR.AZ baru sampai..xsempat nak jumpa dia..xsempat nak g tau mama.sempat mesej MR.AZ ckp nk kena cuci dah.

sepanjang proses tue memang xsedaq sebab kena bius 1 badan.memang xsedaq langsung.sedaq2 dah siap n bila dh sedaq.kena tolak masuk wad balik.time keluaq dari labour room tue terus aku nampak muka MR.AZ aku mampu bg senyuman kat dia.

petang tue aku boleh discharge wad.sepanjang kat rumah malam tue dia banyak tolong.aku syukur sangat ya Allah Kau kurniakan aku sorang suami yang sentiasa ada ngan aku time aku sakit dan perlukan semangat.dia banyak sangat menolong.aku hargai sangat pengorbanan dia buat untuk aku.

setiap ujia  yang Allah bagi mesti ada hikmah.

No comments:

Post a Comment